Liman bağlantılı kombine taşımacılık 12 milyon tonu aştı
İSTANBUL (İGFA) –Demiryolu Taşımacılığı Birliği’nin (DTD) raporuna göre 2022 yılında liman temasıyla 5,8 milyon ton kombine ihracat taşımacılığı gerçekleştirildi.
İthalat kapsamında toplam 6,5 milyon ton kombine yük taşındı.
Türkiye-Avrupa sınırında blok trenlerle sağladıkları intermodal taşımacılıkla öne çıkan Boltas CEO’su Selman Çoban, Türkiye’de demiryolu yük taşımacılığında yatırımların ve verimliliğin artması durumunda kombine ve intermodal taşımacılığın daha çok tercih edileceğini vurguladı.
LİMAN İLETİŞİMİYLE KOMBİNE NAKLİYE 12,3 MİLYON TONA ULAŞTI
Türkiye’de intermodal taşımacılığın son 10 yılda sürekli arttığını belirten Çoban, “DTD’nin raporuna göre geçen yıl ithalat ve ihracat dahil toplam 12,3 milyon ton liman bağlantılı kombine yük taşımacılığı gerçekleştirildi. Yeni demiryolu bağlantılarının da eklenmesiyle bu rakamın her yıl daha da artacağını düşünüyoruz” dedi. söz konusu.
YEŞİL ANLAŞMA İLE UYUM İÇİN İNTERMODAL KOŞUL
İntermodal taşımacılığın düşük karbon salımı nedeniyle öne çıktığını belirten Çoban, “AB Yeşil Anlaşmasını ihracatta fırsata çevirebilmemiz için intermodal daha da önem kazandı. İntermodal taşımacılıkta daha uygun fiyatlandırma ve sabit transit süreleri de ticaretin daha akıcı olmasını sağlıyor” dedi. dedi.
Taşıma hacimlerinin yüzde 85’ini intermodal operasyonların oluşturduğunu belirten Çoban, “İstanbul, Yalova, İzmir ve Mersin’den Ro-Ro çıkışlarımızla Fransa’nın Sete Limanı’na veya İtalya’nın Trieste Limanı’na ulaşıyoruz. İntermodal hatlarımızda karayolu, denizyolu ve demiryolu hizmetlerini entegre bir şekilde ve optimum verimlilikle kullanıyoruz. Türkiye-Almanya hattında hem Ro-Ro kontaklı hem de direkt kara tren seferleriyle hizmet vermekteyiz. Bu doğrultuda karbon emisyonunu tek seferde 80 ton azaltırken aynı zamanda yüzde 15-20 civarında maliyet avantajı da sağlayabiliyoruz. Geçen yıl Birleşik Krallık intermodal sınırımızı da etkinleştirdik. Yeni intermodal güzergah ve güzergahlar için çalışmalarımız devam ediyor” dedi.